Top
Image Alt

FOUR REASONS NATURE – DÉ KEUZE VAN DE MILEUBEWUSTE CONSUMENT

We bezochten de Oy Transmeri Ab-fabriek in Vantaa, in de hoofdstadregio van Helsinki, waar de Four Reasons Nature-producten worden gemaakt. We hebben het fabriekshoofd van Productontwikkeling, Clément Laplace en de productspecialist van Four Seasons, Pia Immonen, geïnterviewd om te ontdekken welke keuzes je moet maken bij het produceren van je eigen natuurlijke cosmetica van professionele kwaliteit.

 

De hoekstenen van de Four Reasons Nature-productlijn zijn natuurlijke grondstoffen en productie in overeenstemming met de principes van duurzame ontwikkeling. Het Cosmos Natural-certificaat, uitgegeven door Ecocert aan de Nature productlijn, is ook een garantie voor ecologische verpakkingen.

 

Streven naar milieuvriendelijkheid, natuurlijkheid en professionele kwaliteit

 

De consument van vandaag neemt zijn aankoopbeslissingen steeds vaker op grond van ethische en ecologische redenen. De vraag naar natuurlijke ingrediënten, meer ethische producten en milieuvriendelijke verpakkingen is hoger dan ooit – volgens het Pentagon Insight zei 76% (n = 400) van de respondenten dat ze natuurlijke cosmetica gebruiken in hun aankopen. De Four Reasons producten zijn ontworpen voor vier verschillende haartypes en zijn een uitstekende keuze voor zowel degenen die alleen natuurlijke cosmetica gebruiken als voor degenen die moeiteloos heen en weer schakelen tussen traditionele en natuurlijke cosmetica.

“Ten minste 99% van de inhoud van de Four Reasons Nature-producten komt uit natuurlijke bronnen”, legt Pia Immonen uit. “We hebben plantaardige oliën, extracten en eiwitten gekozen als actieve ingrediënten om het haar te verzorgen en te geven wat het nodig heeft. De Color-producten zijn bedoeld voor gekleurd haar en bevatten een olijfextract dat de houdbaarheid van de haarkleur verlengt en het haar laat glanzen. Volumeproducten halen hun kracht uit een zilverkalkextract dat het haar meer volume geeft, het haar dikker doet ogen en het oppervlak van het haar glad en glanzend maakt. Alle (uit te wassen) conditioners in de productlijn bevatten karitéboter, wat het haar intensief hydrateert en glad maakt. ”

 

Pia onthult ook dat alle Four Reasons Nature producten natuurlijke, actieve ingrediënten bevatten, zoals voedende avocado-olie, vitaminerijk duindoornsap en intens hydraterende jojoba-zaadolie. Al deze nuttige, actieve ingrediënten zijn biologisch geteeld!

 

 

 

Ecologische en verantwoorde keuzes

 

Het Cosmos Natural-certificaat houdt in dat het gebruik van verpakkingsmaterialen wordt gemonitord – het garandeert dat alle Four Reasons Nature verpakkingen op een verantwoorde manier worden gemaakt en kunnen worden gerecycled. Alle flessen zijn gemaakt van gerecycled plastic, de flessendoppen van plastic afval verzameld uit de zee en de Rebuild Treatment verpakking van suikerriet.

 

Door kunststoffen te recyclen, besparen we grondstoffen en verminderen we de uitstoot en klimaateffecten van de productie van kunststoffen. Bio-suikerriet wordt in sommige van onze verpakkingen gebruikt en is een bijproduct van de suikerproductie. Naast de individuele verpakkingen van producten, willen we aandacht besteden aan de milieuvriendelijkheid van alle artikelen die we leveren. Daarom zijn de geschenkverpakkingen nu gemaakt van gerecycleerd karton.

Certificering garandeert milieuvriendelijkheid

 

Tweemaal per jaar voert Ecocert een audit uit in de Oy Transmeri Ab-fabriek om te controleren of alle productieprocessen en -praktijken voldoen aan de strenge kwaliteitscriteria van Cosmos Natural.

 

Clément Laplace legt uit dat in de fabriek de eisen voor het certificaat vooral duidelijk zijn bij het reinigen van de productielijnen en apparatuur die bij de productie worden gebruikt: gewassen volgens de eisen van het certificaat, met speciaal door hen goedgekeurde reinigingsmiddelen. ”

 

Alle grondstoffen, verpakkingen en marketingmaterialen die voor de Four Reasons Nature producten worden gebruikt, zijn goedgekeurd door Cosmos Nature. Dit geeft vertrouwen aan de consument in de milieuvriendelijkheid, kwaliteit en natuurlijkheid van de producten.

 

NATURE